شتاب دهنده واتک

واتک اولین شتاب دهنده حوزه فناوری های آب می باشد.

شتاب دهنده واتک

واتک اولین شتاب دهنده حوزه فناوری های آب می باشد.

شتاب دهنده واتک

واتک اولین مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های حوزه آب است. واتک مخفف Water Technologies به معنای فناوری‌های آب است. واتک با بهره‌گیری از شبکه‌ای از فعالان، خبرگان و متخصصان حوزه آب در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است تا بستری برای پرورش و تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حوزه آب باشد.

پیوندهای روزانه

درباره واتک

شتاب دهنده واتک اولین مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های حوزه آب است. واتک مخفف Water Technologies به معنای فناوری‌های آب است. واتک با بهره‌گیری از شبکه‌ای از فعالان، خبرگان و متخصصان حوزه آب در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است تا بستری باشد برای پرورش و تجاری‌ سازی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حوزه آب. واتک از لحاظ ساختاری، ترکیبی از «مرکز نوآوری و فناوری» و  «شتاب‌دهنده» می‌باشد که به افراد و تیم‌های صاحب ایده و شرکت‌های نوپا کمک می‌کند تا ایده و راهکار خود برای حل چالش‌های آب کشور را توسعه داده و مراحل توسعه محصول و رسیدن به MVP (محصول اولیه) را پشت سرگذرانده و به سمت تجاری‌ سازی و خلق ارزش و ثروت حرکت کنند.

هدف و ماموریت واتک

ماموریت واتک، «استفاده از فناوری و نوآوری در راستای محافظت و بهبود منابع آبی نسل آینده» است. با توجه به جدیت روزافزون بحران آب، که ناشی از استفاده نادرست و بی رویه از آب در بخش شهری، صنعتی و به خصوص کشاورزی، بازچرخانی نادرست، طراحی نادرست برخی تصفیه خانه‌ها و همچنین ورود پساب‌های خطرناک به محیط زیست از یک طرف و از طرف دیگر افزایش جمعیت، توسعه صنایع و نیاز مبرم به آب در کشور است، اقدام جدی برای برون رفت از این بحران الزامی است. واتک در کنار دیگر بازیگران اکوسیستم آب و محیط زیست کشور می‌کوشد با توسعه محصولات و راه‌ حل‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه آب، حل چالش‌های جدی کشور در این حوزه را تسریع بخشد.

منبع : مرکز نوآوری و شتابدهی واتک